Passa al contingut principal

Entrades

LA PISSARRA DE RIUDEBITLLES

LA PISSARRA "La Pissarra" va ser durant la tardor de 1990 i l'hivern de 1991, un element clau en la vida de Riudebitlles. La tàpia pintada de blanc que segellava les entrades del que havia estat Ca la Paions, al carrer major cantonada amb el carrer de l'estanc, de Riudebitlles, es convertí durant uns mesos i gràcies a l'estupidesa del batlle del moment, Joan Llort, en un punt de llibertat d'expressió, en un joc d'intriga el qual va planar per sobre les converses de cafè, als bars o a les botigues i que, al capdavall va significar la derrota de l'alcalde i la desfeta del seu partit a les següents municipals que tingueren lloc a la primavera. La cosa havia començat a finals d'estiu quan al poble es vivia amb certa incomoditat i preocupació per part del veïnat, la canalització de gas pel mig del carrer Nou, autoritzat per l'ajuntament de manera bastant opaca i d'esquena a diversos sectors de la població, els de més edat, uns quants ecologist

DETINGUT!

Música del temps: pisos francs: La fera ferotge - Ovidi Montllor A finals de febrer de 1972, els grisos, la polícia espanyola col·loquialment, em van detenir durant una de les "catalunyades", manifestacions convocades boca-orella que tenien lloc pels volts de la plaça Catalunya sense lemes, ni  consignes, ni recorreguts previstos. Simplement, els manifestants clandestins i vianants ens creuàvem mirant-nos de reüll fins que activistes d'alguns partits, tots prohibits meuns els del "movimiento", cridaven un eslògan o picaven de mans, mentre que la resta seguíem l'improvisada consigna. D'aquell dia recordo que es cridava "han matado un compañero" per denunciar la mort d'un treballador del Baix Llobregat per trets dels antidisturbis. En una de les corredisses Rambles avall per fugir dels cops de porra dels grisos, vam girar corrents per Pintor Fortuny amb la noia amb qui sortia, la Irene Antic. Gran error, doncs allí esperaven una colla de secr

HIGINIO PÉREZ MALDONADO

Música per a l'ocasió, de toca-discs:  Todo Negro - Los Salvajes (Cover de Paint It, Black - Rolling Stones) L'any 1967 ballava Words, dels Bee Gees , a la terrassa del carrer d'Indústria, en un pis on vivia un company de classe, l'Humbert Alfageme, i on podíem organitzar festes de diumenge a la tarda amb noies del Virtèlia i el Talitha, sense pares.Cantava Cállate Niña, dels Pic-Nic , tot  fumant-nos un cigarret a mitges  amb en Lluís Cantó, mentre devoràvem l'entrepà de l'esmorzar, amagats a la porta dels lavabos del pati de l'escola. Seguia penjat de la Carme Boet que encara sortia amb l'Oriol Porcel.  A l'estudi Toreski  de Ràdio Barcelona,  on aprenia a tocar la guitarra , i ntentava trobar els acords de La Casa del Sol Naixent , el clàssic de The Animals en l'extraordinària versió catalana d'Els Dracs, mentre  participava en les activitats radiofòniques que oferia el Club Infantil i Juvenil que dirigia Salvador Escamilla. Seguia als Mi

XUPAQUÍ PAGALACAIXA, 1

FOTO Ricard Martínez a Jordi "Martins" Martínez (amb Gutiérrez y Mellado), Rosa Morata, Enric Cervera, Tito Lucchetti, Montse Calsapeu, Joan Cabo, Noli Rego (a la FOTO), i també a Albert Moya, Walter Cots, Cesc Albiol [1] Josep Parramon i Kike Miquel [2] Música d’entreacte: Tammuriata nera – Nuova Compagnia di Canto Popolare Després d’una llarga negociació amb l’Obra Social de la Caixa i gràcies al muntatge d’El rei Mico-micó (a la fotografia), considerat entre els més reeixits de les vuit o nou temporades del programa “La Caixa a les escoles”, la companyia de teatre infantil El Mentider, arribàrem a l’acord fe fer una gira per teatres i escoles de les Illes Balears i Pitiüses amb un espectacle anterior, El Mentider, de Carlo Goldoni. L’època escollida no podia ser millor, doncs les funcions començarien el 22 d’abril a Santa Eulària, Eivissa, del 2 al 17 de maig continuarien a Palma i diverses poblacions de Mallorca, i del 20 al 30 del mateix més finalitzarien a Maó, Es

PRIMERS RECORDS

Galeries Maldà els anys 60. FOTO manllevada a Cristina Portillo Macho Música del Temps: La rana – Los Xey La consciència del primer record se m’escapa, però hi ha tres o quatre seqüències d’imatges de quan devia tenir dos o tres anys que ballen i es fan fonedisses quan les recorro amb la pretensió de trobar-hi un ordre, si no cronològic, almenys lògic a seques. Com sempre, acabo sense treure’n  del tot l’entrellat, apartades per qualsevol altra qüestió que passi a ocupar la meva dispersió habitual. En un d’aquests records que pugnen per ser el primer, em trobo al menjador de la casa de Sant Pere, assegut en una trona de fusta que recordo perfectament, envoltat de pares i germans que semblen divertir-se d’allò més, sembla que a costa meva. Probablement succeeix després de sopar doncs el llum del menjador il·lumina la taula al voltant de la qual ens trobem. Em veig a mi mateix assegut dalt d’una trona, entossudit en fer passar un plàtan per un forat del braç de fusta, previst per fixar-h

EL FINAL DE L’ESCAPADA

Música del temps: WanderingStar – Lee Marvin a la Carme Boet, l’Oriol Porcel i el Lluís Cantó Continua de "VIATGE A PARÍS, ITÀLIA , “ROAD MOVIE”1970  i PINTURA I PETÓ D'UNA PUTA Encara era fosc quan el soroll de la pluja em va despertar, encara entaforat dins el sac de dormir al terra de l'estació Gare de Lyon, on la humitat m'havia entumit els ossos i les escasses hores de son no m'havien rescatat de la fatiga del dia anterior. Eren les cinc tocades del matí i em sentia completament desvetllat davant un nou dia sense altra perspectiva que deixar-me caure en el penya-segat que s’obria al meu davant, just a la punta de les sabates. D’altra banda, l’eco confús d’altaveus, el brogit mecànic de carretons traginant muntanyes de maletes amunt i avall i els passos accelerats de passatgers per no perdre algun dels primers trens que partien cap a totes direccions, m'impedien tornar a dormir. Trens que ja no em podia permetre donats els pocs bitllets que quedaven

PINTURA I PETÓ D'UNA PUTA

Paul Cézanne | Tête de vieillard (le père Rouvel à Bennecourt) Música del moment: Seems So Long Ago, Nancy -  Leonard Cohen a una dona desconeguda Continua de  "VIATGE A PARÍS, ITÀLIA  i  “ROAD MOVIE”1970 Vint-i-quatre hores a la carretera, carregat amb la motxilla, el sac de dormir i la guitarra que m'havien d'acompanyar a tot arreu i les tres o tres hores i mitja, dormides intermitentment a la cabina del camió, m'havien deixat esgotat. El camioner m'havia deixat prop de l'estació de la SNCF a la matinada, suposo que cap a les sis o les set del matí doncs havia decidit sobre la marxa que volia arribar d'una vegada a París el més aviat possible. Vaig vagarejar per l'estació fins prop de les nou, quan sortí el tren més barat cap a París. Començava a adonar-me del difícil que resultava moure'm per qualsevol lloc amb la motxilla, el sac i la guitarra. Descomptat el bitllet de tren, el Café au lait i el croissant presos a l'estació, m'havien dei